سخن روز /
ترغیب کشاورزان به فعالیت در قالب تشکل های حقوقی رسالت اتحادیه تعاونی تولید
1400/08/03

ترغیب کشاورزان به فعالیت در قالب تشکل های حقوقی رسالت اتحادیه تعاونی تولید

 

🔽مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان فارس در حاشیه بازدید از روستای چاه چنار رسالت تعاونی تولید را ترغیب کشاورزان به فعالیت در قالب تشکل‌های حقوقی عنوان کرد.

 

🔽 به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس؛بهنام عسکری با اشاره به بازدید گروه نظام های بهره برداری در روز چهارشنبه 21 مهرماه 1400 از روستای چاه چنار، توابع شهرستان نورآباد ممسنی گفت: این بازدید با حضور آرمان اسماعیلی رئیس اداره نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی استان،   رنجبر معاون اداره و صفر کارشناس حسابداری تعاون روستایی شهرستان ممسنی و گروهی از کشاورزان و بهره برداران خون گرم این روستای محروم و دورافتاده، اما پرظرفیت و به منظورانجام مقدمات تشکیل یک شرکت تعاونی تولید روستایی انجام شد.

🔽در حاشیه این جلسه عسکری با بیان اینکه بسیاری ازفعالیت‌های کشاورزی مانند توزیع کودهای شیمیایی، مکانیزاسیون اشتراکی، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمدها صرفا در قالب یک کار جمعی و اشتراکی با قیمت مناسب و کم هزینه امکان پذیر می شود افزود: با تجمیع سرمایه های خرد در قالب شرکت می توان خدمات وسیعی به کشاورزان ارائه کرد که با توجه به وجود ظرفیت های صندوق ها و تشکل های مالی و حمایت های بخش دولتی این امر صرفا از طریق تشکل ها امکان پذیر می گردد.

🔽وی از دیگر مزایای فعالیت بهره برداران در قالب شرکت حقوقی را کاهش هزینه های تولید، کمک به بازاررسانی محصولات تولیدی منطقه، ساماندهی فعالیت بهره‌برداران در قالب شرکت قانونی، حقوقی و مردمی با روشهای خود‌نظارتی برشمرد.

🔽مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید تشکل تعاونی تولید را تنها تشکل صاحب قانون مستقل مصوب مجلس و با هدف یکپارچه سازی و تجهیز اراضی به زیر ساختهای تولید دانست و احیا و تقویت این مدل همکاری را توسط همه ذی نفعان و متولیان بخش کشاورزی خواستار شد.

🔽لازم به ذکر است در این بازدید کشاورزان و سایر حضار جلسه ضمن تاکید بر لزوم تشکیل شرکت تعاونی جهت حل مشکلات روستاهای هم جوار در دریافت نهاده ها و خدمات پوششی و همچنین بازاررسانی محصولات تولیدی خود تاسیس یک شرکت تعاونی تولید خاص روستا را خواستار شدند که تشریفات قانونی اولیه جهت تشکیل شرکت تعاونی تولید یاد شده مورد توافق جمعی قرار گرفت.

تعداد مشاهده خبر109 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal