سخن روز /
حضور هیئت نمایندگان آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
1400/08/01
به گزارش پات،شنبه اول آبان جلسه ای با حضور مسئولان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و هیئت نمایندگان آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن(جایکا) در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون ایران برگزار شد.
♦️در ابتدای این جلسه دکتر جاوید عربشاهی مشاور عالی مدیرعامل سازمان که بعنوان نماینده ایشان در جلسه حضور داشت، ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در چهار حوزه سیاست‌گذاری، حمایت، هدایت و نظارت به کشاورزان و روستائیان ایران خدمات رسانی می کند و قصد دارد با توجه به ظرفیت های طرفین  نسبت به تدوین یک سند متمرکز برای همکاری های مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و جایکا اقدام نماید.

♦️سرپرست هیئت نمایندگی جایکا ضمن اشاره به اجرای یک طرح مطالعاتی  برای معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی توسط گروه همراهش گفت: جایکا در حوزه توسعه صنایع داخلی برای افزایش اشتغال زایی کشاورزان و کاهش نابرابری مناطق روستایی  فعالیت می کند و در این زمینه، فعالیت‌های خود را با انتقال دانش فنی متناسب با زیرساخت های کشاورزی و توسعه روستایی به پیش برده است.

♦️وی در ادامه خواستار اطلاع از پتانسیل ها و نیازهای همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جهت ارتقای وضعیت کشاورزی منطقه شد.

♦️سپس دکتر جهان پناه سرپرست معاونت توسعه تعاونی‌ها ، تشکلها و نظام های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اشاره به پیشینه و معرفی عملکرد سازمان و اتحادیه ها و تشکل های تحت پوشش آن گفت: در حوزه گیاهان دارویی با توجه به سهم 25 درصدی  آن از درآمد بخش کشاورزی ،سازمان در برنامه ریزی های خود توجه ویژه ای به این حوزه دارد و در سال 2018 نسبت به ساماندهی کلیه تولید کنندگان و فعالین این بخش اقدام نموده است.

♦️وی افزود:با توجه به محوریت کشاورزی خانوادگی چه به عنوان ابزار تولید و چه معیشت، سازمان درصدد بهره مندی از تجارب کشور ژاپن در این حوزه می باشد.
سرپرست معاونت توسعه تعاونیها ، تشکلها و نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه گفت: سه پروژه بزرگ و مهمی که سازمان بر اساس الگوی نظام بهره‌وری در دستور کار خود دارد عبارتند از پروژه 550 هزار هکتاری دشت خوزستان،آبرسانی به دشت سیستان و مهار آب‌های سطحی در شمال و شمال غرب کشور که امیدواریم در این زمینه بتوانیم همکاری مشترک و مثمر ثمری با جایکا داشته باشیم.

♦️در ادامه جلسه مدیرعامل اتحادیه مرکزی گیاهان دارویی و تنی چند از مدیران عامل اتحادیه‌های فعال در امر کاشت ، داشت و برداشت و فراوری گیاهان دارویی، ضمن برشمردن دستاوردهای اتحادیه های تحت پوشش در زمینه گیاهان دارویی ، پیشنهادات خود را در زمینه بهره مندی از دانش  فنی جایکا به ویژه در حوزه مکانیزاسیون وسرمایه گذاری مشترک در حوزه فرآوری و ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی عنوان نمودند.

♦️سرپرست تیم ژاپن با توجه به اینکه این سفر بر مبنای انجام مطالعات امکان سنجی انجام گرفته است، از تدوین سند همکاری‌های دوجانبه پس از انتقال اطلاعات ، در آینده ای نزدیک خبر داد.
تعداد مشاهده خبر2537 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal