سخن روز /
زنجیره توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در استان‌ها ایجاد می‌شود
1400/07/29
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در استان‌ها اولویت اصلی این سازمان بوده و تلاش می‌شود این برنامه با هدف تشکیل زنجیره هوشمند تامین، تولید و توزیع محصولات کشاورزی محقق شود.

به گزارش پات: دکتر اسماعیل قادری‌فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز تعاون روستایی اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از کشاورزان و گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی با رویکرد صادرات محور و ارتقاء وضع معیشتی کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.
♦️وی بیان کرد: رسالت اصلی سازمان مرکزی تعاون روستایی، تنظیم‌گری هوشمند بازار محصولات کشاورزی است تا کشاورزان در تولید و عرضه محصولات خود متضرر نشده و  واسطه‌گرهای نامناسب در بازار هم سامان یابد.
♦️وی بابیان اینکه واسطه‌گری مشکل اساسی در زنجیره تولید، تأمین و توزیع است، بیان کرد: در حالی که کشاورزان با وجود مشکلات تنش آبی، تأمین کود، بذر، نهال و سم بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را تولید می‌کنند، اما دغدغه‌ فروش محصول در آنان وجود دارد.
♦️به گفته وی ، حاصل دسترنج کشاورزان به قیمت ناچیز توسط دلالان و واسطه‌ها خریداری می‌شود و این درحالی است که شهروندان و مصرف‌کنندگان محصول را به گران‌ترین قیمت خریداری می‌کنند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث انبارها را در استان‌ها ضروری دانست و گفت: احیای انبارها، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و هوشمند سازی محصولات کشاورزی در هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

♦️قادری‌فر ادامه داد: برای گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی و راه‌اندازی بازارهای بین‌المللی، توانمندسازی تعاونی‌ها و تشکل‌ها در نقاط مختلف کشور ضروری است.
 وی بیان کرد: اقتصاد کشاورزی یکی از ارکان امنیت ملی بوده و در شرایط تحریم و بحث خام فروشی نفت، توجه به اقتصاد کشاورزی می‌تواند راه تقویت اقتصاد کشور به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی باشد.
♦️مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به حمایت از شبکه تشکل‌های روستایی گفت:حمایت از شبکه تشکل‌های روستایی در تعاونی مرکزی روستایی از جمله اقدام‌هایی است که عملیاتی خواهد شد.
♦️مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در قالب هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری به استان اردبیل سفر کرده است.
رئیس جمهوری به همراه تعدادی از وزرا در هشمتمین سفر استانی خود روز جمعه به اردبیل سفر خواهد کرد.
تعداد مشاهده خبر2664 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal