سخن روز /
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
خرید تضمینی سیب، سدی محکم در مقابل دلالان است
1400/07/22
معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: آغاز خرید تضمینی سیب ازکشاورزان در سراسر کشور که از صبح جمعه بیست وسوم مهرماه 1400 آغاز می‌شود؛ دست دلالان و واسطه گران را قطع خواهد کرد.

✅به گزارش پات به نقل از ایرنا، اسماعیل قادری فر پنجشنبه در جریان هفتمین سفر استانی رییس جمهوری در شهرستان سپیدان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز خرید سیب صنعتی نیز از حدود 10 روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده اند.
🔽وی اضافه کرد: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی و سیاست راهبردی دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از تولیدات و باغداران ، سازمان تعاون روستایی اجازه دست یازیدن دوباره دلالان بر محصولات باغی در مناطق مختلف کشور را نخواهد داد.
🔽قادری فر گفت:سازمان تعاون روستایی کشور همچنین تا زمانی که حتی یک عدد سیب زیر درختان و باغ های باغداران باشد، برحمایت و خرید تضمینی این محصول ادامه می دهد.

⬅️معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: قیمت خرید سیب تضمینی نیز بر اساس مصوبه شورای عالی قیمت گذاری یک هزار و 460 تومان برای هرکیلوگرم تعیین شده است.

*نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده توسعه کشاورزی*

🔽معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از فارس به ویژه پهنه های وسیع و دشت های پرظرفیت شهرستان سپیدان به عنوان نگین کشاورزی و از قطب های مهم این بخش حتی در کشور یاد کرد و گفت: یکی از چالش های اساسی در توسعه و موانع جدی برای فروش و سود حاصل از محصولات باغی، نبود صنایع تبدیلی و فرآوری و سردخانه برای نگهداری است.

🔽وی گفت: بر اساس تاکید وزیر و راهبرد دولت سیزدهم از سال زراعی آینده نیز کار ایجاد سردخانه ها و صنایع تبدیلی در مناطق مختلف کشور از جمله فارس و سپیدان را با ارایه مشوق های سرمایه گذاری و تسهیل گری در روند صدور مجوزها  برای سرمایه گذاران آغاز خواهیم کرد.

🔽قادری فر افزود: با حمایت ویژه از بخش خصوصی قدرتمند و با حمایت مستمر و تسهیل گری و ایجاد صنایع تبدیلی چهره کشاورزی سنتی در سطح کشور به صنعتی تبدیل خواهیم کرد و زمینه افزایش بهره وری و تولید محصولات اورگانیک را فراهم خواهیم کرد.

🔽او همچنین گرانی و دلال بازی در بازار نهاده های دامی و عدم تناسب سازی قیمت برخی مواد اولیه برای دامدار و کشاورز و همچنین تنش های تورمی در بازار و مشکلات مالی را از دیگر دغدغه های جدی و مشکلات فراروی جامعه کشاورزان و باغداران و همچنین حوزه های صنعتی دانست.

🔽وی گفت: دولت و بخش کشاورزی با قدرت و با برنامه دست واسطه گران را نیز در این حوزه قطع خواهند کرد.

🔰آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی که در هفتمین سفر استانی به فارس وارد شد، در جمع مردم روستای کناره مرودشت اعلام کرد: اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند.

⬅️ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین امروز پنجشنبه در بازدید سرزده از یک واحد دامداری روستای کناره مرودشت فارس این نوید را به کشاورزان و دامدارن داد که  با اجرای طرح های حمایتی و یارانه‌ای به ویژه در حوزه تأمین نهاده‌های دامی دست دلالان را از ریشه قطع خواهیم کرد.
 
⬅️سپیدان به مرکزیت اردکان در شمال غرب فارس واقع است.
تعداد مشاهده خبر3281 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal