سخن روز /
میوه شب عید استان فارسی ها تامین شد
1401/12/16

میوه شب عید استان فارسی ها تامین شد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از تامین، سورت و ذخیره‌سازی میوه شب عید خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه روند تامین میوه نوروز امسال متفاوت شده است افزود: در سال‌های گذشته تامین میوه ایام پایانی سال و نوروز برعهده دولت بود، و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری دولت خرید و عرضه میوه را بر عهده داشت اما در سال جاری با استفاده از توان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی میوه با کیفیت،سورت و بسته‌بندی و با نظارت سازمان تعاون روستایی فارس توزیع خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: اتحادیه تعاون روستایی استان فارس به عنوان بازوی اجرایی سازمان تعاون روستایی استان فارس به عنوان بخش غیر دولتی روند تامین و ذخیره‌سازی میوه را انجام و از دهه پایانی اسفند ماه میوه را در غرف سطح شیراز توزیع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: میوه مورد نیاز شهرستان‌ها نیز با استفاده از ظرفیت شبکه تحت پوشش توزیع خواهد شد.

موسوی ادامه داد: میوه‌های شب عید شامل پرتقال و سیب در ابعاد مناسب تامین شده که مصرف کننده با توجه به نیاز خود و توان خرید در غرف تعیین شده تهیه نماید.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه امسال دولت به بخش خصوصی اعتماد کرده تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال و نوروز 1402 را به بخش خصوصی واگذار نموده است گفت: دولت در این طرح نقش نظارتی اعمال خواهد کرد.

موسوی همچنین با بیان اینکه 20 درصد از ظرفیت ذخیره میوه موجود در سردخانه و انبارها برای شب عید پیش بینی شده است، عنوان کرد: ذخیره احتیاطی هم در تعاون روستایی به میزان کافی و با کیفیت مناسب شکل گرفته است.

او ادامه داد: غرفه هایی هم در شهرستان ها و مرکز استان با بنر میوه تنظیم بازار طی هفته آینده برپا می شود،در سطح کلان کشور هم تصمیم گرفته شده به جهت جلوگیری از ایجاد تنش در بازار، صادرات سیب و پرتقال فعلا محدود و ممنوع شود.

به گفته موسوی؛ علاوه بر اینکه اتحادیه صنفی و سایر فعالان بازار مکلف  هستند در راستای ماموریت ذاتی خود میوه توزیع کنند، توسط این سازمان در شهرستان ها به تعداد کافی غرف جهت عرضه میوه تنظیم بازار در نظر گرفته شده و در مرکز استان  در 2 بازارچه و 15 غرفه عرضه خواهد شد.

 

 

تعداد مشاهده خبر666 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :3 :10
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal